יום שלישי, 1 בפברואר 2011

לה לה לה אפצ'י ...או למה הפוסט קצרצר הפעם.

                                
השפן הקטן (או בשמו המלא אשפן אקטן..) שוב שכח לסגור הדלת למרות כל האזהרות, הצטנן הבלוג וקבל נזלת. האמת היא, שכמעט לקחתי השבוע חופשת חורף מלאה מהבלוג. לא מהסוג הזוהר של חופשת סקי  ושיזוף יוקרתי של משקפי גלישה, יותר מהסוג של לה לה לה אפצ'י, טישו, טרנינג וטלוויזיה לימודית (לא חינוכית) עם המורה שלומית והבובה דודו. (אל תדאגו, הביאו לי שיעורים). ואמרתי שלא יקרה לכם כלום אם שבוע אחד תמצאו לכם בילוי אחר, במיוחד שהשבוע חוגגים את "יום המשפחה". אולי קצת זמן איכות עם המשפחה, מונופול עם הילדים, סולמות וחבלים עם האישה, תופסת עם הבעל, מחבואים עם האישה לשעבר, או הבילויים הרגילים - שיחה עם מטפל זוגי, שיחה עם מגשר, שיחה עם עורך דין. אבל אז כבלוג המכבד את עצמו, אני לא יכולה להשאיר את יום המשפחה נושא טעון, רגיש, נצחי, היסטורי, אלמותי ואינסופי, נגמרו לי מילות התואר, בלי שאתרום את חלקי. גם אם תגידו זאתי, נראה שבאמת עלה לה החום.  ולכבוד יום זה החלטתי כאמא, לענות סוף סוף לילד רונן בהנוקר, ששר בפסטיבל הילדים כלפני כ- 35 שנה את השיר המפורסם "אמא" - אמא הו, אמא חבקיני חזק ולעולם לא נפרד"..ובו הציג לאמו שאלות קשות וקיומיות, ובעצם לדעתי הוא עד היום לא קבל להן מענה ולכן ודאי שוכב ער ומיוסר על מיטתו ולא מצליח להירדם. מקווה שהיום, אחרי שיקבל סוף סוף תשובות לשאלותיו יוכל ללכת לישון. הוא בטח מת מעייפות.
אמא מדוע הקיץ חלף
אמא: חלף אתה קורא לזה? עשרה חודשים של קיץ מענה עם 100 אחוזי לחות, ללא יכולת מפלט לא מספיקים?ומה שיש היום נראה לך חורף? שני מ"מ גשם בחודשיים?
למה נושרים העלים
אמא: למה נושרים העלים? שאלה טובה! אולי בגלל ש...אמא שלך לא השקתה את העציצים! אמרתי לך לא להביא לי הביתה בט"ו בשבט חמישה עציצים מביה"ס, הם יצטרכו לדאוג לעצמם. הדבר האחרון שיש לי פנאי נפשי אליו עכשיו הוא להשקות עציצים שבתוך שבוע יבלו ממילא.
אמא כיצד זה סובב העולם
אמא: הו מתוק שלי..  It's all about the  money כסף מסובב את העולם.  
איך נולדים ילדים
בוא בן ,ידעתי שיום הזה יגיע ואדרש לתשובות.... ובכן ילדים נולדים בצורות רבות ומגוונות..מתרומת זרע, מתרומת ביצית, מאם פונדקאית, גם לאמהות יחידניות וגם לזוגות חד מיניים. ויש אפילו ילדים, לא הרבה אמנם, שנולדים לאבא ואמא שאוהבים זה את זה חיים ביחד וקוראים להם נשואים!.. ואחת לכמה חודשים הם גם אה.. נו, טוב את ההמשך תבקש מאבא שיסביר לך, טוב חמוד ?  אמא יוצאת היום וחייבת להתלבש.
אמא מדוע זה יש מלחמות
אמא: רונן מתוק, ואיך תהיה עבודה לכל הפרשנים המדינים והצבאיים הא? איך תהיה להם הזדמנות לשבת  שעות באולפנים הדינמיים, חמורי סבר, חנוטים בחליפות ולהגיד לנו שוב ושוב אותן מילים - אני בטלויזיה!
אני בטלויזיה!
למה רבים בני אדם
אמא: אולי כי משעמם להם. כי יש להם כבוד. כי הם נהנים להתפייס אח"כ,  אין לך שאלה יותר קלה?
אמא מדוע שותק אלוהים ולא עוצר בעדם
אמא: הוא לא שותק הוא פשוט עסוק בפניות קודמות.
אמא, הו אמא
אמא :רונן חמוד, אמא ממש צריכה ללכת... קדימה פיג'מה.
חבקיני חזק ולעולם לא נפרד
אמא: טוב, עוד חיבוק אחד. תגיד לי, למה בכל פעם שאמא רוצה לצאת אתה מתחיל עם השאלות האלה? אי אפשר פעם אחת שתלך לישון בשמונה וחצי כמו ילד גדול בלי סיפור ובלי שאלות? אמא לא יצאה כבר הרבה זמן!
אמא אותך הן אהבתי מכל
אמא: רונן חמוד בחייך ... לילה טוב!
אמא השיר לך הוא עד
גם אמא אוהבת אותך מאוד מאוד. תגיד מאיפה השפה הגבוהה הזו שלך לא מההורים שלך, זה בטוח. 
אמא אותך הן אהבתי מכל 
גם אם גרמתי צרות
על כן פה בשיר קבלי ברכותי
ואלף אלפי תודות
אמא:  יש לי רעיון, אולי במקום אלפי תודות, תתחיל לסדר בעצמך את החדר, לא תזרוק את הנעליים והבגדים שלך בסלון ותעזור קצת בניקוי הבית, ובבוקר תקום לבד ותתארגן בזמן? מה אתה אומר?
שיהיה לכם יום משפחה שמח!  ואל תשכחו - הכל נשאר במשפחה, דם זה לא קטשופ ולא מים, משפחה לא בוחרים, וזה תמיד קורה במשפחות הכי טובות.
ואתם ילדים חמודים הפתיעו את ההורים ליום המשפחה בכדורי שוקולד מעשה ידכם הקטנות. לפי המתכון הנצחי של רות סירקיס בי"לדים מבשלים". השאירו להם כיור מלא כלים וכתמי שוקולד על כל רהיט בבית. זה מתוק! 



אני אסיים פה. לא רוצה שתדבקו. חוזרת לטלוויזיה יש עוד מעט "דן  אנד עדנה". 
שלכם בטרנינג אקסקלוסיבי שולי
לחצו על הלינק לשמיעת השיר "אמא"

3 תגובות:

  1. שולי הו שולי חבקיני חזק
    אחלה פוסט שבעולם!

    השבמחק
  2. אויישולי! דנידינה הולכים בצדי הדרכים ולפתע שמעו מטוס קל כנף. עננים במרום ובלוג של חלום - וחבל שלא ידעתי שאת כ"כ מצוננה! זקוקה לממחטה???

    השבמחק
  3. שולי, תה בתוספת לימון/דבש/ג'ינג'ר/קינמון עם טונה סוכר יכול מאוד להועיל...אבל למי יש כוח?
    קפה טוב עם 1 סוכרזית יספיק (עם סברינה בצד). תרגישי טוב!

    השבמחק