יום שבת, 27 באוקטובר 2012

הי, זאת שולי או: זהו יום הבוחרת

 

 לצידו של עמיר פרץ מתוך הופעה בפופוליטיקה באחד הפריימריס לעבודה ,
לפני הרבה שנים, על תקן הפרסומאית שכתבה את "ישראל מחכה לרבין", עוד בתמונה - אמנון דנקר וטומי לפיד.
 
אוקי תשמעו, אני עושה ניסיון. לראשונה בחיי הבלוג שלי אני טובלת עכברי בפוליטיקה. לא ממש מתלכלכת, ואם כן אז ממש קלות, ולא משהו שלא ירד עם מסיר הכתמים היעיל של גברי בנאי. ניסיתי להתחמק בכל דרך - למה לי פוליטיקה עכשיו, אמרתי לעצמי בכל פעם שהמצפון קפץ לבקר. חיפשתי נושאים בתקרה – הגעתי לדברים הזויים כמו הורות, אהבה, גוף ונפש, קריירה, ריח פריחת הדרים – הכול, רק לא להביע קבל עם ועדה את הדעה הנחרצת שאין לי.
ואז בוקר אחד קמתי ואמרתי, שאם אין לי דעה נחרצת, אז זהו למעשה השלב הראשון בדרכי להיות פוליטיקאית. וכמו כל פוליטיקאית משופשפת בתחילת דרכה, אני כבר מתחייבת בפניכם אזרחים יקרים, להתחמק מלהגיד את הדעה הזו שאין לי, עד סוף הפוסט. התנאי השני הוא יכולת ריצה, כלומר הריצה עצמה. לכנסת. אז לאחרונה התחלתי לרוץ, לאט, אבל לרוץ. ואין שום סיבה שלא אאריך קצת את המסלול עד לכנסת. אדפיס על גב חולצת הטריקו הלבנה וכובע המצחייה השחור, את הסלוגן "רצה לכנסת" והנה כבר עשיתי חצי דרך.
מבחינת מקומות משוריינים, מיעוט, אפליות מתקנות וכאלה, אז מצבי לא רע בכלל, היות וכל הסקרים האחרונים מצביעים על כך ש - אני אישה! וזה בהחלט זה יכול לעזור, נוסיף לזה שאני עונה להגדרה המגדרית - בלונדינית, שגם זה לא יכול להזיק, והתמונה מהעבר, מעידה שיש לי גם יכולת לתספורת קארה נגד טנקים של פוליטיקאית, אם אדרש לכך. ואם לדבר על יכולות הכרחיות נוספות - כפרסומאית שזה המקצוע שלה, אני מומחית בלזרוק מהשרוול סיסמאות על ימין ועל שמאל -  שבזה לדעתי מתרכזת עיקר עבודתו של הפוליטיקאי. למרות שאין כמו המשפט עתיד ילדנו - תמיד עובד עלי כאזרח.
והיי, החשוב מכל - קוראים לי שולי! ואני בקלות יכולה להיות גם אני "הי, זאת שולי". מקסימום אהיה מספר שתיים ברשימה של "הי, זאת שלי".
הבעיה העיקרית שלי היא עם אותם כישורים חדשים, הנדרשים היום מכל פוליטיקאי - אותם אני נעדרת. והכוונה היא כמובן – ל"שילם את חובו לחברה" - בהנחה ששילם את חובו למחלקת החנייה לא נחשב -  או "תחת חקירה" הפופולארי,  ולא יזיק גם הכישורון או הכישורונצ'יק – "נחשד בהטרדה מינית", שבמקרה שלי זה קצת ההפך – אם כבר, אז יצא שאני שהוטרדתי, בתקווה כמובן שלא יגיח פתאום איזה מוטרד מהעבר. אכין את יועציי לכל תרחיש. בכל אופן מקווה שבוחרי ימחלו לי על העדר כישורים אלו. סיכוי גדול אגב שאפתח אותם תוך כדי הקדנציה. עכשיו נשאר רק לארגן סביבי את מעגל המקורבים שלי, לחלוקת ג'ובים עתידית, ללא תלות בכישוריהם המקצועיים, לא נקרא לזה מינוי פוליטי אלא מינוי א - פוליטי. וכמובן ולהשיג מימון. אז הנה - לתרומות חייגו.
אוקי, אחזור לעצמי. הייתי די צינית והותר, וזה לא תורם שום דבר לעתיד ביתנו, בטח שלא לעתיד ילדינו והווה מצב רוחנו. פשוט ייאש אותי השבוע לראות את הסרט המפאר את יציאתו של האריה מהכלוב וחזרתו לזירה כמנצח, אחרי כמובן ששילם את חובו לחברה. ייאוש טוטאלי בחסות האל. והפצצות הרוסיות המתנשאות שהוטלו באישון לילה. והתחושה המפוכחת הזו, שלא משנה איזה מועמד נשחיל לתיבה, בסופו של דבר יישארו במשחק הכיסאות הזה, אותם פרצופים מוכרים, המצטלמים עכשיו שלובי ידיים, רצוי עם חולצה כחולה, אצל טובי הצלמים, כשמאחוריהם דגל ישראל וספריית ספרים שלא פתחו בה ספר מעולם. והצדק החברתי הנכסף יישאר תלוי על שלט החוצות, בתקווה גדולה שאתבדה והמחאה החברתית אכן תגיע לקלפי ותטרוף את כל הקלפים.
אבל השעון מתקתק ובקרוב תגיע לתיבת הדואר הפתקית הלבנה, המבשרת על יום חופש נוסף לילדה שלי, לא מבחירה כמובן, ואני אצטרך להשחיל את הדעה הלא נחרצת שלי לתוך פתקית ומעטפית מאחורי פרגודית. מתוך אמונה שאצליח בזאת, אולי להשפיע במעט על עתיד חיינו, תקוותנו, וכמובן, תרשו לי פעם אחרונה לומר את הביטוי הנפלא הזה - עתיד ילדינו! 
ומי שלא מצביע השנה ובכלל, צריך לאסור עליו לדעתי, לקטר במשך ארבע שנים אחר כך. ואם אני מכריחה את עצמי להחליט כבר עכשיו, ואתם נורא לוחצים לדעת בכל זאת, מהי הדעה שלי ובאיזו מועמד אני בוחרת, אז המועמד שלי לשנת 2013 הוא... היא... הוא... מקווה שעד סוף החורף אדע את התשובות.
זהו יום הבוחרת. 

 

3 תגובות:

  1. אני לא יודע אם יש לך סיכוי לרוץ לכנסת, אבל אני בטוח שלמפלגה שתיקח אותך כקופירייטרית, יהיה סיכוי יותר גבוהה מזה שיש לה עכשיו.
    למיטב זכרוני, לעבודה זה הצליח עם "ישראל מחקה לרבין"!!!

    השבמחק
  2. סליחה - לא ראיתי שהמחשב היה פתוח עם השם של רוני - זה אני שהשארתי את ההודעה הקודמת. אלון

    השבמחק
  3. השמידי הפתקית, צאי נא מאחורי הפרגודית, ישראל מחכה לך! פשוט גאוני.(ואהבתי מאד את תסרוקת כיפת הברזל). קוראת לך להציג אלטרנטיבה שפוייה - לכל הפחות בבלוג - למען עתיד ילדינו

    השבמחק