יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

"מילון מאיה המלא" - שיחון כיס לשפת הילד, בליווי פירושים


היום הורים יקרים, נדבר על רגעים מיוחדים ושבריריים, שכל הורה מכיר.הרגעים בהם הילד המתוק שלכם אומר חוכמה ואתם מתרגשים ונשבעים לרשום אותה איפשהו, מתישהו. אז נשבעתם לעשות את זה. חוכמה גדולה. אני החלטתי לא להתעצל, וכשלבתי מלאו חמש שנים, כתבתי לה את המילון המלא לשפתה. סוג של שיחון כיס עם אוסף המילים והביטויים שלה, בליווי פירושים כמובן. נו טוב גיבורה גדולה שכמותי, לא ממש המשכתי מאז. למה? כי ראשית הם גדלים וכבר אי אפשר לבקש מהם לחזור על החוכמה (טריק ידוע) ושנית - כי אין אצלם ותר חוכמות! התקשורת שלהם עם הסביבה מצטמצמת למשפטי קיום הכרחיים "אמא אפשר מחשב?" "אמא אפשר טלוויזיה?" "אמא אפשר ארטיק מגנום?" וגם האם נותרת עם לקסיקון לא רחב במיוחד, הכולל לרוב שתי מילים: "קודם שיעורים", "קודם מקלחת", "קודם לאכול" "קודם, אלוהים יעזור לי, מה יצא מהבת שלי?!" וזה איך לומר, לא חוכמה גדולה בכלל. אז אם אתם עדיין זוכרים כמה חוכמות ותובנות של ילדכם תרשמו מהר על פתק. תמיד תוכלו לבוא אלי כדי שאני אעשה מזה סיפור. 
(לחצו על התמונות להגדלה)







5 תגובות:

  1. מקסים מקסים מקסים
    אני כבר איחרתי את המועד. כנראה שאין ברירה וצריך לעשות עוד ילד...

    השבמחק
  2. שולינקה
    מהמם ממש. הצילומים באיכות פגז. אפשר ממש למשש את הקורדרוי וללקט ממנו את החוטים הקטנים הסוררים. ואיזה כיף שאני מכירה את החוכמות האלה כבר מזמן....

    השבמחק
  3. הכי כיף למאיה שיש לה אמא כל כך מוכשרת שיודעת לברור את המתוק והמצחיק מכל סיטואציה. שוב את מצליחה לדייק את התחושות של כולנו. מחכה לפוסט הבא. אביבית

    השבמחק
  4. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים גם את. את קשובה להברקות של מאיה - ממש נוגע ללב. מפליא שכבר אחרי שנתיים שלוש שמגלגלים את השפה בפיהם צאצאינו מייצרים הוראות מדוייקות וברורות: פסטה עם קטשופ מעל, תקחי אותי במפגש...מה לעזאזל לא ברור?! ולמה אי אפשר לבצע במיידי?!

    לייק גדול ומחבק! מיכל

    השבמחק
  5. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח.........

    השבמחק