יום שישי, 16 בינואר 2015

אני? יזמית? רעיון לא רע!



x


"למה כולם פסימים?"

צילום, בימוי ועריכה: נדב הראל
צוות וניהול קריאטיבי: אנה פינקלשטיין ושולי גלנץ

קוראים וקוראות יקרים, יזמים ויזמיות בהווה ובעתיד. עם ישראל יקר. שימו לב. פוסט זה עלול או בעצם עשוי, לשאת בין שורותיו, במתכוון, תוכן שיווקי, לא סמוי בהחלט. אנסה בכל אופן לכתוב אותו, במילים כך שגם אני אוכל להבין. עד היום חשבתי שאני לא ממש מבינה, או החלטתי מראש, שאין סיכוי שאבין. נו, מילים כאלה על יזמות, סטארט אפ ובניו. המילה יזמות נראתה לי תמיד מחייבת נוכחות גבוהה של טסטסטרון לצידה. מילה עם זיפים.
לקח לי שנים עד שהתחלתי להקשיב קצת לאחי (התאום) אורן גלנץ. תחומי ההתעניינות שלנו שונים, ונפגשו או לא נפגשו אם לדייק, בעיקר בשבתות, בשאלות איזו מחשב כדאי לקנות או איזו מכונית.

אורן הוא מנכ"ל חברת בי דה פיפל,http://www.bythepeople.co.il  ומנהל החממה העסקית שלה ליזמות.
בחממה הוא מלווה אנשים עם הרעיון שלהם, מתחילתו כשהם באים עם שתיל קטן עד שהם מצליחים להכות שורשים עם הרעיון שלהם בעזרתו. לא כולם כמובן, באופן טבעי.

"אולי תבואי להרצאת המבוא הבאה של הסדנה" ניסה אחי לדחוק בי יום אחד. בואי להקים עסק משלך, כל אחד יכול להיות יזם בעידן של היום. את חייבת להכין עצמך לעתיד. אין לך ברירה. דבר עם אלוהים, עניתי לו צינית ומרוצה מעצמי. אני אישית אשמח להכין עצמי לעתיד אם גם לאלוהים חשוב. אבל חוץ מזה. עניתי כמו תמיד - "יהיה לי משעמם, הרצאות על שיווק, אני איש יצירה, תביא לכתוב קמפיין תסריט, מודעה, זמריר. וזה לא שלא עולים לי רעיונות לסטארט אפ, כל שני וחמישי, אבל מפה ועד אתה יודע. אני לא יזמית בנשמתי, אין לי את זה, צריך להיוולד לזה. ממש לא באופי שלי, ופליז תן לי בבקשה, דחוף עוד כמה תירוצים - למה לא.

פה בדיוק את טועה אחותי, וכמוך יש לצערי מאות טועים וטועות. כל אחד יכול להיות יזם.
בואי תקשיבי, הוא חייך, זה לא יהיה ארוך ומבטיח לך שתופתעי. אל תיבהלי מעולם המושגים והמיתוסים. קחי מונית. הגעתי עם חברתי אנה. מה אגיד לכם, ולא אשמע משוחדת. ראשית, הכריכים בכניסה היו מדהימים. מיד תפסתי יוזמה ואכלתי שניים. כבר תחילתה של יזמות. הקפה מודה עוד צריך להשתפר, אבל אני לא מחדשת כלום, למי שרגיל לשמוע הרצאות באוניברסיטה אחה"צ, כשהוא לועס כוס קפה חד פעמית.

היה מרחיב לב, לפגוש פתאום, אוסף אנשים מחויכים, עם אנרגיות חיוביות ותשוקה לעשות דברים ולהפוך עולמות, וכן גם להרוויח הרבה כסף - היא לא מילה גסה. ובעיקר לשמוע את ההרצאה של אחי, שבהירות המחשבה שלו, יכולה לפשט ולפתור גם את בעיית האיסלאם בעולם. ולאחריו לשמוע את סיפור הצלחתם של שלושה צוותים, שהקימו בעזרת החממה סטארט - אפ מרתקים בתחומים שונים. ביניהם גאה לציין - שתי דוקטורנטיות מצליחות מתחום המחקר.

אבל חייבת לציין עובדה נוספת, בולטת, מטרידה וטעונה דחוף שיפור. מבין 40 האנשים שהגיעו, ניתן היה לספור כחמש נשים בלבד. וכמה מהן אשתו של אורן. למה? אין לי תשובה. כי לא התרגלנו או העזנו לחשוב כך על עצמנו? אנחנו הנשים? אני למשל תמיד הסתפקתי בלהסמיק ממחמאות, כמה את מוכשרת, משכורת יפה ואחוזים מזעריים. לא חשבתי למקסם ולנצל את כישורי, כדי לסלול לעצמי עתיד כלכלי ולהכין את הקרקע שלי לעתיד ולימי גשם. בהם לא אהיה כבר בת 35. 
למרות היותי אז יוצאת דופן, לתקופה בשל היותי לראשונה שותפה - אישה-במשרד פרסום ומנהלת המחלקת הקריאטיבית.
והיום יורד קצת גשם והוא מורגש. אבל מה שמעניין, שאני כבר שנים, עדיין בת 35 - וזה באמת בגדר תעלומה.

ובמקרה האישי שלי, יש לי את הסטארט - אפ הפרטי שלי, שהוכתב לי מגבוה, ומתרכז ברעיון להבריא ולעשות אקזיט לסרטן. ומחכה ליזמים שיעלו על רעיון מבריק, שיכחיד אותו מהעולם. אז קדימה חברים, קחו יוזמה. בואו למחזור הבא של תוכנית היזמות (9 חודשים) שתתחיל ב -28.1 לינואר. ותגידו שאני שלחתי אתכם. זה לא יכול להזיק. אה, ואדאג שיהיו את הכריכים ההם, שלא תהיינה אכזבות. 

ומהיום תוכלו לפגוש ולשמוע את אורן, בכל שבוע בערוץ היו טיוב שלו, עם 3 דקות, על יזמות וקריירה, בכל שבוע בנושא אחר. ולקבל את כל התשובות, לשאלות ולמחסומים שבטח יש לכם, בדרך אל היזמות או הקריירה, של פרק ב' שלכם. חברים ובעיקר חברות. אם תכירו בזה או לא. יש עתיד וצריך להיערך אליו ולהיות כל הזמן בתנועה. אוף, אי אפשר להגיד כמה מילים, בלי סיסמאות של בחירות. אבל לא במקרה. גם פה מדובר בבחירות שלכם. אבל הבחירות החשובות ביותר – אלו שיבטיחו וישפיעו על חייכם באמת ועתידכם האישי. אז קדימה, לעבודה! תקימו צוות ותנצחו ביחד!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה